Nokiat huippuhalpoja Yhdysvalloissa - AT&T:n tarjous on vaikea ohitettava

Nokiat huippuhalpoja Yhdysvalloissa - AT&T:n tarjous on vaikea ohitettava
Yhdysvaltalaisoperaattori AT&T on julkaissut tiedotteessa hinnat tuleville Windows Phone 8 -puhelimilleen, kertoo WMPoweruser. Niiden joukossa myös uudet Lumiat, joiden menestystä maassa pidetään Nokialle elintärkeänä.

WP ei ole alustana saanut Yhdysvalloissa kovinkaan paljoa jalansijaa, ja niinpä puhelinten hintoja ei ole vara pitää kovin korkeana. Monille tuli kuitenkin yllätyksenä, kuinka alas Nokian lippulaivamallin hinta on saatu hilattua: kahden vuoden sopimuksella luurille jää hintaa vaivaiset 99,99 dollaria. Lumia 920:n myynti alkaa Yhdysvalloissa 9.11.

Senttiä vaille satasella AT&T tarjoaa sopimuksen kanssa myös HTC:n uutukaista Windows Phone 8X -mallia 8 GB tallennuskapasiteetilla. 16 GB -mallin hinta on 199,99 dollaria.

Vielä halvempaan hintaluokkaan yltää Nokian Lumia 820 -malli, josta pyynti parin vuoden sopimuksella on $49,99. Kalliimaan Lumian tarjouksesta entistä houkuttelevamman tekee ilmainen latausalustan langattomaan lataukseen. Niitä jaetaan "niin kauan kuin niitä riittää". Alustan myyntihinta Suomessa on noin 70 euroa.

Kirjoittaja: Valtteri Ahonen @ 6. marraskuuta, 2012 18:19
Tägit
Nokia HTC AT&T Windows Phone 8
Mainos - kommentit mainoksen jälkeen
  • 29 kommenttia
  • tonza19

    Voisitteko kertoa jutuissa myös tarkempia tietoja että minkähintainen liittymä esim. näihin 99 dollarin paketteihin täytyy ottaa? Hinta ei välttämättä enää olekaan niin halpa jos joutuu maksamaan 24kk ylihintaisesta liittymästä...

    6.11.2012 18:33 #1

  • himpo

    Komppaan edellistä ja sen verran lisää että kertokaa myös ne datakatot jotka ylittämällä voi ansaita itselleen tuhansien dollarien puhelinlaskut ;)

    Ja julkaisupäivä on hassusti se jenkkilän ulkopuolisten käyttämä 9/11.

    6.11.2012 18:52 #2

  • pelce

    Alkaa muistuttamaan liigaa Digitodayn artikkeleita kuinka halvalla puhelimet lähtevät, kun hinnat eivät todellisuudessa pidä lainkaan paikkaansa.

    Kuten ensimmäisessäkin kommentissa mainittiin, on sopimuksen kuukausimaksu usein paljon isompi kuin mitä täällä Suomessakaan on totuttu näkemään. Näin ollen 24 kk:n sopimuksella puhelimelle saattaakin loppujen lopuksi kertyä hinnaksi useita kymmeniä dollareita enemmän kuin mitä se olisi maksanut ilman sopimusta. Olisi siis hienoa nähdä liittymien kk-maksut näissä jatkossa. :)

    6.11.2012 19:05 #3

  • atett (vahvistamaton)

    Aika hankala toimittajan alkaa tekemään liittymävertailua. Kk-hinta riippuu siitä mitä puhe- ja datapaketteja valitsee. Paikkakunnittainkin on varmaan eroja. Hihasta ravistaisin että gigan datakatolla ja rajoittamattomalla puheella ja tekstareilla alle $100/kk. Repikää siitä. Veikkaan että AT&T ei ole niitä kalleimpien liittymien tarjoajia, joten tuo on oikeasti houkutteleva diili, mutta se vain sitoo kahdeksi vuodeksi.

    6.11.2012 19:52 #4

  • Taalen

    Nyrkkisääntönä jenkeissä hommataan ensisijaisesti liittymä, älypuhelimen tapauksessa vähintään 50$/kk, jonka päälle asiakas valitsee könttäsummalla 0-250$ ja 24kk sopimuksella haluamansa puhelimen.

    Itse en kyllä muutaman kympin säästöllä ensiluokkaiseen Android-puhelimeen verraten lähtisi hirttäytymään Windows Phoneen.

    6.11.2012 19:58 #5

  • squi

    Tässä pääasiallisena pointtina on ehkä kuitenkin tuo Nokian halpa hinta suhteessa vastaaviin kilpailijoihin samalla operaattorilla. Koko hinnoittelujärjestelmä on Yhdysvalloissa sen verran erilainen, että todellinen hintavertailu Suomeen on melko hankalaa.

    6.11.2012 20:02 #6

  • Sefriol

    5@ Ja millä perusteella Android on ensiluokkainen verrattuna Windows Phoneen? Alkaa olemaan samaa luokkaa nää kommentit kuin ne jotka haukkuu Windows 8 ilman että on edes kokeillut.

    Mielipiteitä saa olla, mutta ilman mitään pohjaa tälläiset turhat kommentit on vain ärsyttäviä.

    6.11.2012 20:40 #7

  • JussiFX

    @5 olen itse meinannut hirttäytyä käyttäessäni android-puhelintani (lippulaivamalli parin vuoden takaa, Galaxy S), kun ensin odotetaan se 10 sekuntia että nappi menee pohjaan ja toiset 10 että jotain edes tapahtuu. Suorituskyky on vain liian ennalta-arvaamatonta. Välillä rullaillaan sujuvasti ja yleensä juuri silloin kun toivoisi sen oikeasti toimivan se jumittaa todella pahasti.
    Olen kuullut huhuja että Jelly Bean tekisi androidista oikeasti ihan hyvän jatkuvasti, mutta jotenkin jäänyt niin verinen maku suuhun ettei enää innosta...

    6.11.2012 21:00 #8

  • Bobakki (vahvistamaton)

    @8

    Täällä meinattu hirtäytyä myös, käytössä SGS2 ja kaikki mahdolliset rommit vedelty läpi.

    Aina se seuraava versio tekee siitä sulavan käyttää ja laagaus loppuu..

    Odottelen vielä Jollan tuotoksen ja katson sitten kaikki vaihtoehdot läpi. Kyllä tällä SGS2 pärjää vuoden vaihteeseen.

    6.11.2012 21:24 #9

  • dRD

    Komppaan squi:ta tuosta hintavertailun mahdottomuudesta. Jenkeissä "normaali älypuhelinlasku" on noin sadan dollarin hujakoilla kuukautta kohti. Siellä kytkyminuutit, tekstarit, jne on rakennettu aivan käsittämättömäksi sekasotkuksi (käytettävät puheminuutit kytkypaketeissa ovat usein vain saman kaupungin sisällä soitettaessa toimivia, jne). Liittymän ja kännykän osto erikseen on ihan tieteisleffasta vedetty idea USAssa ja tulee yleensä vielä kalliimmaksi kuin kytky (vain todella, todella pienet operaattorit tarjoavat suomityylisiä selkeitä hinnoitteluja "per minuutti ja pieni kk-maksu").

    6.11.2012 21:37 #10

  • himpo

    Onko tietoa että onko noilla mainitsemillasi pienillä myös suomen ihania 'rajatondata' liittymiä?

    6.11.2012 21:45 #11

  • wizzy365

    Kommppan aikaisempia kommenteja että miksi mitään ei kerrota kk maksusta ne 24 kk ku npitää sitoa.
    Laitan siihen vielä yhden väitteen että jenkeissä hinnoitellaan aina verovapaasta tuotteesta eli siihen vielä veroprosentti päälle joka voi olla jopa 20%

    6.11.2012 22:08 #12

  • Jonahan

    @12 "siihen vielä veroprosentti päälle joka voi olla jopa 20%"

    Ei se nyt noin lähellä Suomea kuitenkaan ole. :)

    Maksimissaan sales tax näyttäisi olevan 12,5%, mediaanin ollessa 7%.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Sales_taxe...By_jurisdiction

    6.11.2012 22:32 #13

  • tonza19

    Onko se jenkki sitten niin hölmö että ajattelee tämän nokian olevan "huippuhalpa" 100 dollarin hintalapulla verrattuna vaikka 200$ maksavaan kilpailijan tuotteeseen ja sitten maksaa 24kk 100$ liittymästä? Puhelimen hinnan osuus on siis koko potista 4%. Ajan edelleen takaa sitä, että tällainen uutinen on aika turha jos siihen ei vähän selvitetä liittymien hintoja.

    6.11.2012 23:22 #14

  • jkij

    voi vittu mitä pässejä kaikki kommentoijat täällä. Jos ne hinnat kiinnostaa ne näkyy osoitteessa att.com. Kattokaa vittu sieltä.

    6.11.2012 23:45 #15

  • Taalen

    @7

    Harrastetaan sitä luetunymmärtämistä jota on oletettavasti koulussa opetettu. "Ensiluokkainen Android-puhelin" = Android-puhelinten kärkikastia. Termissä ei ole minkäänlaista latausta käyttöjärjestelmän hyvyydestä tai heikkoudesta.

    6.11.2012 23:55 #16

  • jartar

    Ameriikan kytkykaupan kiemuroihin on ihan turha kenenkään suomalaisen perehtyä. Riittää kun tietää että känny on pakko ostaa kytkykaupalla ja uudet Lumiat on halpoja kytky kännyiksi.

    7.11.2012 00:59 #17

  • zipzap

    ''Itse en kyllä muutaman kympin säästöllä ensiluokkaiseen Android-puhelimeen verraten lähtisi hirttäytymään Windows Phoneen.''

    Hyvin sanottu kun et ole nyt myytävää puhelinta ikinä käyttänyt.

    Toivottavasti nokia nyt lyö itsensä läpi. Markkinoilla tarvitaan kilpailua ja olisi kurjaa jos se kuihtuisi parin isomman monopoliksi.

    7.11.2012 01:34 #18

  • jartar

    @18
    Erittäin hyvä pointti sinulla. 3 varteenotettavaa kilpailijaa pakottaa jokaisen yrittämään parhaansa. Löysiä ei ole varaa antaa. Jokaisen kannattaja voittaa kun laitteet kehittyy ja uusia innovaatioita tulee.

    Toivon että Lumia lähtisi kohti menestystä näillä uusilla malleilla. Hinta ei ainakaan ole este kun jenkkien markkinoita katsotaan...

    7.11.2012 02:17 #19

  • Taalen

    @18

    Eli ei ole luottoa käyttöjärjestelmään, ekosysteemiin eikä valmistajaan. On täysin toissijaista onko tuotetta kokeillut vai ei kun ei ole mitään takeita siitä onko sille enää vuoden päästä minkäänlaista tukea saati tuleeko sillä ikinä olemaan minkäänlaista ekosysteemiä takanaan vs kilpailijan tarjoama tuttu ja hyväksihavaittu. Sikäli Nokia-Microsoft tekee juuri niin kuin niiden tässä tilanteessa täytyy eli yrittävät ostaa markkinaosuutta.

    7.11.2012 02:22 #20

  • perhana

    Onhan se näköjään monille vaikea ymmärtää että se jenkkien kytkypaketin kuukausihinta ei riipu siitä minkä puhelimen valitsee, vaan ainoastaan valituista puhe/sms/data määristä...

    Eli uutisen hintoihin viitaten, olettaen että valitun paketin kuukausihinta olisi 45$/kk:
    Lumia 920 = 99,99$ (+45$/kk)
    HTC 8X/16Gb = 199,99 (+45$/kk)

    Kukin voi sitten pienessä mielessään päätellä, mitä se tyhmä jenkki valitsee punnitessaan kädessään L920:sta ja HTC:tä

    7.11.2012 07:14 #21

  • akse

    @20 ekosysteemi.. turhaa paskaa, hyvin pärjää tällä "kuopatulla" N9:n ekosysteemilläki. Itselle puhelimessa on ainakin tärkeintä että tärkeimmät softat tulee jo valmiiksi mukana ja ne on nätisti integroitu järjestelmään.

    Kerta vuoteen voi hankkia kyllä uuden puhelimenkin jos siltä tuntuu että vanha olikin floppi.

    7.11.2012 07:35 #22

  • jake se minäkin (vahvistamaton)

    Vaikka onkin perin typerää kommentoida näin tasottomia kommentteja, niin kuiteski silti... Ei niiden eri luuripakettien sisältämät puhelut, jms, voi paljon vaihdella valitusta kännystä riippuen. Eiköhän sama puhe ja palvelupaketti maksa suurinpiirtein saman valitsee sitten HTC, Sampan tai NokisenLumian luurikseen. Ja vain sen luurin osuus näkyy olevan erisuuruinen.
    No en oo Ameriiiikoissa edes käynytkään...

    7.11.2012 09:39 #23

  • Tero &% (vahvistamaton)

    Eiköhän tuon halvan hinnan takana ole se, että Micro$oft subventoi hintaa, koska sen mobiilistrategia on hyvin riippuvainen Lumian menestyksestä. AT&T asiakkaat saavat huippuluurin pilkkahintaan, harmi vaan ettei sama ole käytössä muualla :/

    7.11.2012 10:19 #24

  • adawnan

    Puheimen hinta $450 lumia 920 ja $400 Lumia 820 (siis ilman liittymää). Halvalla lähtee!

    http://www.gsmarena.com/at_t_to_sell_of...0-news-5051.php

    7.11.2012 13:03 #25

  • johtaja59

    Liittymä näyttää olevan halvimmillaan (1GB katolla) $85/kk + avaus $36 + Lumia 920 $99,99 = 24*85+36+99,99= $2175,99 ~1700€

    7.11.2012 22:10 #26

  • jartar

    @26
    Tuo summa on täysin merkityksetön. Ei kukaan ole verrannut tuota 99,99$ hintaa suomen hintoihin. Ainoa mitä laskelmasi kertoo on se, että kytkyn ottaminen on kallista jenkeissä.

    7.11.2012 23:52 #27

  • Curvy2

    18 Hyvin sanottu! Aikoinaan oppilaat kysy multa, että mitä mieltä olen salatut elämät sarjasta? Kerroin, että en voi sitä arvioida, koska en ole nähnyt siitä yhtään jaksoa.
    Nuo puhelinten hinnoista ja puheluiden hinnoista on tehty niin monimutkaisia, että niitä on aika vaikea vertailla.
    On yleensä aika sokeaa katsoa jonkun puhelimen hintaa ja puheluiden hintaa, ja käytännöt näissä vaihtelevat eri maiden ja operaattoreiden kesken.
    Itse olen käyttänyt noin 20 vuotta samaa operaattoria ja myös kytkypaketteja ja olen ollut palveluihin tyytyväinen.
    Eli multi-SIM 5 korttia, kaks mokkulaa, kaks puhelinta, rajaton data, täyspaketti puheluaikaa, yms., enkä pidä palvelua kalliina. Sama rahamäärä tuskin riittäs edes kerran kuussa johonkin ravintolailtaan. Eli kaikki on suhteellista.

    8.11.2012 02:28 #28

  • WOHOOW!!!. (vahvistamaton)

    Samsung Galaxy S3/Samsung ATIV S (VerSus.) Nokia Lumia 920 =akkutesti:
    http://www.3t.fi/artikkeli/uutiset/tekn...a_akkuvertailun

    9.11.2012 14:34 #29

© 2018 AfterDawn Oy